AITOM

Nastavení e-mailové pošty AITOM

Pokud využíváte náš hosting, je třeba správně nastavit vašeho e-mailového klienta. Zde najdete přesný postup.

E-mailovou poštu máte možnost prohlížet dvěma základními způsoby, které jsou popsány níže. Buď můžete použít webového rozhraní nebo svého poštovního klienta, kterého máte nainstalovaného přímo ve Vašem počítači (např. MS Outlook, Thunderbird apod.).

Nejprve doporučujeme změnit si heslo. Z důvodu bezpečnosti se nové heslo musí skládat z min. 8 znaků:

  • min. 1 velké písmeno
  • min. 1 malé písmeno
  • min. 1 číslice

1. E-mail klient online (webové rozhraní)

1.1. Přihlášení

Adresa webového rozhraní se nemění, stále zůstává platná adresa https://webmail.aitom.cz/, která je však nyní automaticky přesměrována na nové rozhraní pod adresou https://webmail.vshosting.cloud/roundcube/.

Přihlášení do webmailu

Po načtení stránky se vám zobrazí přihlašovací pole do webmailu, kde zadáte níže uvedené údaje:

  • Uživatel (váš e-mail)
  • Heslo

 

 

1.2. Zobrazení webového rozhraní po prvním přihlášení

Po prvním přihlášení se vám zobrazí výchozí zobrazení webmailu

Vstupní obrazovka webmailu

1.3. Změna hesla

Po prvním přihlášení doporučujeme změnit si své heslo tímto postupem:

  • Najeďte myší na položku „E-MAIL“ (vpravo nahoře), po najetí myší se vám zobrazí níže uvedená nabídka – klikněte na „Nastavení“
    Nastavení hesla krok 1
  • Zobrazí se vám tato obrazovka s nastavením webmailu. Klikněte na položku „Heslo“ – zobrazí se vám okno pro změnu hesla
    Nastavení hesla krok 2

  • Pro změnu hesla zadejte:

    • Aktuální heslo = heslo, kterým jste se přihlásili do webového rozhraní
    • Nové heslo = vámi zvolené nové heslo
      (z důvodu bezpečnosti se heslo musí skládat z min. 8 znaků – min. 1 velké písmeno, min. 1 malé písmeno, min. 1 číslice)
    • Nové heslo (pro kontrolu) = vámi zvolené nové heslo zadejte znovu
  • Kliknětě na tlačítko „ULOŽIT“ – nové heslo je tímto nastaveno
    Nastavení hesla krok 3

Nyní máte nové heslo úspěšně nastaveno a můžete jej zadat do všech aplikací a programů, které na správu pošty používáte (mobilní zařízení, Outlook, Thunderbird apod.).

Návrat zpět do rozraní pro správu pošty:

  • Nastavení > E-mail
    Návrat to e-mailového rozhraní

1.4. Změna zobrazení uživatelského rozhraní

Pokud vám nevyhovuje implicitně nastavené zobrazení uživatelského rozhraní, můžete si jeho vzhled změnit.

  • Klikněte na Nastavení > Vlastnosti > Uživatelské rozhraní
    Nastavení uživatelského rozhraní
  • Vyberte jedno z vybraných nastavení vzhledu (aktuálně jich je k dispozici 7) a klikněte na tlačítko „Uložit“. Nové zobrazení by se vám mělo automaticky načíst.

    Poznámka: Pokud jste používali předchozí výchozí nastavení webmailu, doporučujeme nastavení vzhledu „Larry“.

    Výběr vzhledu
    Takto vypadá vzhled "Larry" v praxi:
    Vzhled Larry v praxi

1.5. Nastavení automatických zpráv „Oznámení o dovolené“

V současné době se na této funkci pracuje, bude k dispozici v rámci několika málo týdnů.

1.6 Nastavení podpisu do zpráv

podpis-webmail.png

  • Klikněte na Nastavení > Profily > Vybrat profil
  • Doplnit podpis v části Podpis
  • Nastavit lze čistý textový podpis nebo využít formátování v HTML pomocí volby HTML podpis
    • u HTML podpisu doporučujeme nekopírovat text přímo z Wordu, do editoru se zanesou styly z Wordu a některé poštovní servery to považují za spam

2. Poštovní klient

V nastavení poštovního klienta bude třeba provést tyto 4 změny:

  • Změnit server příchozí pošty (IMAP/POP3), aktuálně máte zřejmě „postak.e-websolutions.eu“
    Soubor > (Informace) > Nastavení účtu > (Vybrat účet > „Změnit“) > Server příchozí pošty změnit na hodnotu:
    • Pro IMAP: imap.vshosting.cloud
    • Pro POP3: pop3.vshosting.cloud
  • Změnit server odchozí pošty (SMTP), aktuálně máte zřejmě „postak.e-websolutions.eu“
    Soubor > (Informace) > Nastavení účtu > (Vybrat účet > „Změnit“) > Server pro odchozí poštu (SMTP) změnit na hodnotu smtp.vshosting.cloud
  • Změnit heslo
    Pokud jste si ve webovém rozhraní změnili heslo na stejné, jaké jste měli doposud (staré heslo obsahovalo min. 8 znaků – min. 1 velké písmo, min. 1 malé písmeno, min. 1 číslici) v poštovním klientovi měnit heslo nemusíte.

 Nastavení e-mailu krok 1

  • Zkontrolovat a případně správně nastavit čísla portů serveru
    Soubor > (Informace) > Nastavení účtu > (Vybrat účet > „Změnit“) > Další nastavení:

Nastavení e-mailu krok 2

  • Zvolte níže uvedené hodnoty
    • Pro IMAP = port 993
    • Pro POP3 = port 995
    • Pro SMTP = port 465

Nastavení e-mailu krok 3Nastavení e-mailu krok 4

 

Nastavení automatické odpovědi

  1. Přihlaste se do cloudu na adrese: https://mail.vshosting.cloud/. Přihlašovací údaje jsou stejné jako do e-mailu.
  2. Zapněte automatickou odpověď a upravíte její znění dle potřeby.

automatická odpoved.png

V případě potřeby pomoci s nastavením kontaktujte neprve svého IT technika, případně následně piště na helpdesk@aitom.cz s předmětem „Nastavení pošty“.


Stránka se načítá...